Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο Πατρών

Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου 2014 09:37

     

 

 Οι μαθητές του 4ου Γυμνασίου Πύργου, στα πλαίσια δυο προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης  που υλοποιούν με τίτλο: «Η Φύση, η Νόηση και ? η παρανόηση!» και «Ιχνηλάτες?στο λαβύρινθο των αποτυπωμάτων», πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη, την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2014, στο  Πανεπιστήμιο Πατρών. Την ομάδα των μαθητών συνόδευσε η παιδαγωγική ομάδα, η οποία αποτελείται από: την Υποδιευθύντρια κ. Μαρία Μπαντούνα, την κ. Νίκα Ελένη, βιολόγο και  την κ. Γκιουλέκα Θεοδώρα, χημικό.

            Πιο συγκεκριμένα, οι ομάδες επισκέφθηκαν το Τμήμα Βιολογίας της Σχολής Θετικών Επιστημών, όπου και φιλοξενήθηκαν από το Εργαστήριο Φυσιολογίας Ανθρώπου και Ζώων, με υπεύθυνη την Επ. Καθηγήτρια κ. Μαργαρίτη Μαριγούλα. Στο εργαστήριο οι μαθητές είχαν τη μοναδική ευκαιρία να ξεναγηθούν σε έναν εργαστηριακό χώρο και να παρακολουθήσουν μία πολύ ενδιαφέρουσα και διαδραστική παρουσίαση για τον εγκέφαλο, τη δομή, τις λειτουργίες του και να συζητήσουν για πολλά και ενδιαφέροντα θέματα με την Καθηγήτρια, όπως τη μάθηση, το άγχος, τον ύπνο, τις εξαρτήσεις.

            Ακολούθησε, με τη βοήθεια πτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών του τμήματος, παρατήρηση μικροσκοπικών παρασκευασμάτων σχετικά με τον εγκέφαλο και το νευρικό σύστημα καθώς και πειραματική δοκιμασία με θέμα: καταγραφή αγχώδους διαταραχής σε ποντίκι (δοκιμασία θιγμοτακτισμού). Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να καταγράψουν διάφορες μετρήσεις και να κάνουν παρατηρήσεις.

            Μετά το πέρας της επίσκεψης στο Εργαστήριο Φυσιολογίας ακολούθησε επίσκεψη στο Ζωολογικό Μουσείο, όπου οι ομάδες ξεναγήθηκαν από τους Καθηγητές κ. Χονδρόπουλο Β. και κ. Φραγγεδάκη Σ.  Στο μουσείο είχαν την ευκαιρία να πληροφορηθούν και να δουν από κοντά σχεδόν όλα τα ζωικά είδη της ευρύτερης περιοχής της Πελοποννήσου (σπονδυλωτά & ασπόνδυλα).

Τέλος, οι μαθητές επισκέφθηκαν τον ιστορικό χώρο της οινοβιομηχανίας Achaia Clauss και ενημερώθηκαν για τη διαδρομή της εταιρείας και τα χαρακτηριστικά της παραγωγής της. Η εμπειρία που αποκόμισαν οι μαθητές από το σύνολο των δράσεών τους ήταν πλούσια και επικοδομητική.