Παρουσίαση Δραστηριοτήτων του 4ου Γυμνασίου 12-5-2015

Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 14 Μαΐου 2015 08:38

DSC 0180

 

Την Τρίτη 12 Μαΐου 2015, από το πρωί, το 4ο Γυμνάσιο Πύργου αφιέρωσε μια ολόκληρη μέρα για την παρουσίαση των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων, χορευτικού και αθλοπαιδιών.

    Ειδικότερα, παρουσίασε στην αρχή τη δράση: Ενεργός Πολίτης, στο πλαίσιο του προγράμματος Αγ. Σταδιοδρομίας, με θέμα: «Ο έφηβος μπροστά στα δικαιώματα και στις ευθύνες του», με συντονιστές και εμψυχωτές, τους κ.: Γεώργιο Κομιώτη,  Φιλίτσα Ματσάγγου,  Παναγιώτα Φωτοπούλου, Ευαγγελία Τζάννε. Οι μαθητές παρουσίασαν εποπτικά και διαλογικά τις δραστηριότητες του προγράμματος τη χρονιά που πέρασε, τις επισκέψεις τους στο Πανεπιστήμιο Πατρών, κ.α, και πρόβαλλαν σχετικά βίντεο. Σκοπός του προγράμματος ήταν η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των μαθητών στα ανθρώπινα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, έτσι ώστε αργότερα να γίνουν χρήσιμα άτομα στην κοινωνία, ως ενεργοί, δημοκρατικοί  πολίτες.       

    Ακολούθως η παιδαγωγική ομάδα του δεύτερου προγράμματος  περιβαλλοντικής αγωγής, με τίτλο:  «Μας βγήκε το λάδι», αποτελούμενη από τις κ:. Θεοδώρα Μάρκου, καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας και Αφροδίτη Τζανέτου, καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας, παρουσίασε συνοπτικά τις δράσεις που υλοποίησε τη σχολική χρονιά 2014-2015.  Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες  μαθητές έλαβαν μέρος στη δραματοποίηση  του γνωστού παραμυθιού : «Το δέντρο που έδινε», του Σελ Σιλβερστάιν, διασκευάζοντάς το με  τίτλο: «Η ελιά που έδινε». Επιπλέον, το πρόγραμμα πλαισιώθηκε με έργα ζωγραφικής που φιλοτεχνήθηκαν από τους μαθητές, οι οποίοι εμπνεύστηκαν από το θέμα της ελιάς και με  δείγματα σαπουνιών, κηραλοιφών και αρωματικών ελαίων, που παρασκευάστηκαν με κατεξοχήν  πρώτη ύλη το ελαιόλαδο. Τέλος, προσφέρθηκαν παραδοσιακά χειροποίητα εδέσματα από αγνό ελαιόλαδο.

Στη συνέχεια έγινε παρουσίαση, στα πλαίσια του τρίτου προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης: «Ιχνηλάτες στο λαβύρινθο των αποτυπωμάτων», με την παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών κ. Μαρίας Μπαντούνα, Νίκα Ελένης, Κων/νου Μαυρομάτη και Φιλίτσας Ματσάγγου. Το πρόγραμμα σχετίζεται με τη μέτρηση των επιδράσεων της ανθρώπινης δραστηριότητας πάνω στον πλανήτη γη. Εν συντομία, το αποτύπωμα δείχνει αν τελικά ζούμε  μέσα στα όρια του οικολογικού «προϋπολογισμού» ή καταναλώνουμε, σπαταλάμε τους πόρους που προσφέρει ο πλανήτης μας για την επιβίωσή μας πιο γρήγορα από το ρυθμό που μπορούν να ανανεωθούν. Αναλυτικότερα, ακολούθησε μια συνοπτική παρουσίαση για να γίνει κατανοητό ότι το φυσικό περιβάλλον δεν αποτελεί ανεξάντλητη πηγή πόρων και επιπλέον οι άνθρωποι πρέπει να μάθουν να ζουν ως μέρος της φύσης και όχι ως κυρίαρχοί της.Επίσης, παρουσιάστηκαν δημιουργίες των μαθητών, αφίσες, υλικό σε έντυπη μορφή, καθώς ένα ψηφιακό παιχνίδι που δημιουργήθηκε με το kodugamelab. Πιο συγκεκριμένα, ο ήρωας του παιχνιδιού είναι εγκλωβισμένος μέσα σε ένα λαβύρινθο και προσπαθεί να βρει τη διέξοδο αν απαντήσει σωστά στις 12 ερωτήσεις που σχετίζονται με το οικολογικό αποτύπωμα που αφήνουν οι ανθρώπινες δραστηριότητες στον πλανήτη μας.

        Κατόπιν οι μαθητές του άλλου  περιβαλλοντικού προγράμματος του σχολείου μας: «Η Φύση, η Νόηση και ? η παρανόηση!»,  αποτελούμενη στο  σύνολό τους από 24 μαθητές όλων των τάξεων (Α, Β & Γ Γυμνασίου) και  η παιδαγωγική ομάδα αποτελούμενη από τους κ.: Ελένη Νίκα Βιολόγο, Μαρία Μπαντούνα, Υποδιευθύντρια, Αγγλικής Γλώσσας και  Θεοδώρα Γκιουλέκα, Χημικό, είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν διαδραστικά τους σκοπούς και τις δράσεις του προγράμματός τους.

           Στο πρόγραμμα  τέθηκαν 5 βασικά ερευνητικά ερωτήματα:

  1. Πως λειτουργεί ο εγκέφαλος
  2. Οι 5 αισθήσεις και ο ρόλος τους
  3. Τι είναι το φυσικό περιβάλλον και οι διαστάσεις του
  4. Πώς και γιατί η φύση δρα ευεργετικά στον ανθρώπινο εγκέφαλο
  5. Πως και γιατί η ρύπανση είναι επιβλαβή για τον ανθρώπινο εγκέφαλο αντίστοιχα.

Οι δράσεις του προγράμματος περιλάμβαναν εκπαιδευτικές επισκέψεις στο Πανεπιστήμιο Πατρών και συμμετοχή στην  Παγκόσμια καμπάνια ενημέρωσης για τον Εγκέφαλο (Brain Awareness Week 2015),  με πολλές κατασκευές, παρουσίαση πρωτότυπου debate και οπτικοακουστική παρουσίαση ενός ποιήματος  που παρουσιάστηκε ως μέρος της δουλειάς μας.

Έγινε επίσης στη συνέχεια  προβολή βίντεο για προστασία από σεισμικό κίνδυνο. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης εκτέθηκαν έργα μαθητών στο μάθημα της τεχνολογίας, υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας κ. Κ. Τζαφέρου.

Στη συνέχεια οι μαθητές του χορευτικού, στο προαύλιο του σχολείου, χόρεψαν ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς, τους οποίους είχαν διδάξει οι καθηγητές Φυσ. Αγωγής, κ. Τζανέτος Δημήτρης και Νίκος Χρυσανθόπουλος.

Ακολούθως, έγιναν οι αγώνες δρόμου αγοριών και κοριτσιών. Η ημέρα σχολικών δραστηριοτήτων έκλεισε με τον αγώνα ποδοσφαίρου μεταξύ των μαθητών του σχολείου, τον οποίο παρακολούθησαν με ζωηρό ενδιαφέρον οι επίσημοι, οι γονείς και οι συμμαθητές τους.

Παρέστησαν εκτός των γονέων των μαθητών και ο Προϊστάμενος Εκπ/κών  Θεμάτων της Δ.Δ.Ε. Ηλείας κ. Ν. Αγγελόπουλος και  ο Υπεύθυνος Σχ. Δραστηριοτήτων κ. Γ. Γοροζίδης

 

DSC_0005.JPGDSC_0008.JPGDSC_0039.JPGDSC_0041.JPGDSC_0112.JPGDSC_0132.JPGDSC_0165.JPGDSC_0171.JPGDSC_0177.JPGDSC_0180.JPGDSC_0203.JPGDSC_0215.JPGDSC_0229.JPGDSC_0260.JPGDSC_0276.JPGDSC_0285.JPGDSC_0299.JPGDSC_0310.JPGDSC_0330.JPGDSC_0344.JPGDSC_0354.JPGDSC_0365.JPGDSC_0373.JPGDSC_0027.JPG


AdmirorGallery 4.5.0, author/s Vasiljevski & Kekeljevic.